شنبه, مرداد ۶, ۱۴۰۳

قوانین و مقررات

1- عرضه کننده متعهد به رعایت قوانین و مقررات قانونی، ‌از جمله مقررات واردات کالا، ضوابط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، ضوابط قیمت گذاری کالا/ خدمات، سامانه جامع تجارت و همچنین رعایت ضوابط ام‌بازار و رعایت قیمت‌های مصوب یا منصفانه و همچنین رعایت حقوق قانونی و عرفی و مالکیت صنعتی، تجاری و معنوی یا حق بهره برداری از این حقوق و عرضه کالا و خدمات بلامعارض و فاقد منع قانونی برای عرضه می‌باشد و در هر حال کلیه مسئولیت‌های مربوطه و پاسخگویی به مراجع قانونی برعهده عرضه کننده می‌باشد و سامانه ام‌بازار، هیچگونه مسئولیت پاسخگویی در مراجع قضایی، شبه قضایی، اداری و … را ندارد.

2- عرضه کننده بعد از ایجاد هسته و دریافت شناسه، نسبت به معرفی و عرضه محصولات متعلق به خود اعم از کالا و خدمات در سامانه ام‌بازار و سات خود، اقدام می‌نماید.

1-2- عرضه کننده اطلاعات مربوط به هسته مذکور شامل آدرس مبداء، شماره حساب بانکی مربوط به تسویه، حق الزحمه و زمان تسویه در صورت فروش اقساطی کالا/خدمات و زمان تحویل کالا/خدمات را به صورت صحیح وارد می‌نماید و نسبت به به روزرسانی اطلاعات اقدام و در صورت عدم به روزرسانی، هرگونه عواقب ناشی از آن بر عهده عرضه کننده می‌باشد. و در هر صورت، ملاک‌ عمل اطلاعات ثبت شده در سامانه می‌باشد.

3- مدت اعتبار معرفی عرضه کالا/خدمات عرضه کننده و فعالیت در سامانه، تا زمان در دسترس بودن سامانه‌های مربوطه و رعایت شرایط و ضوابط آن‌ها می‌باشد.

4- عرضه کنندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات، بایستی اطلاعات موثر در تصمیم‌گیری خریداران جهت خرید و قبول شرایط را به صورت کامل و شفاف، در اختیار آنان قرار دهند. اطلاعات لازم شامل: نوع، قیمت، کیفیت، کمیت، آگاهی‌های مقدم بر مصرف، تایخ تولید و انقضاء کالا می‌باشد.

5- از آنجایی که آدرس اعلامی عرضه کننده، به عنوان آدرس مبداء و مبنای وی شناخته می‌شود، و ملاک محاسبه هزینه حمل کالا از این آدرس می‌باشد، لذا عرضه کننده، موظف است آدرس دقیق را اعلام کند و در صورت تغییر آدرس در اولین فرصت، نسبت به ویرایش و اطلاع‌رسانی آن اقدام نماید. چنانچه به دلیل عدم به روزرسانی، خسارتی برای خریدار ایجاد گردد، جبران هزینه و خسارت وارده با تشخیص ام‌بازار برعهده عرضه کننده می‌باشد.

6- عرضه‌کننده، متعهد است به منظور حفظ شهرت سامانه ام‌بازار، ضمن رعایت قیمت مصوب و یا متعارف، منصفانه و اعتمادساز، نسبت به به روزرسانی موجودی کالا و قیمت اقدام نماید.

7- عرضه کننده موظف به رعایت شئونات اخلاقی جامعه و عرضه کالاهای متعارف در سامانه می‌باشد.

8- عرضه کننده، متعهد به تحویل کالا/خدمات، به خریدار بر اساس آخرین اطلاعات درج شده در سامانه و با قیمت ثبت سفارش شده توسط وی می‌باشد.

9- درصورتی که عرضه کننده، بخواهد عضو دیگری برای تسویه حساب معرفی نماید، موظف است فرم مربوطه را تکمیل و امضا نماید.

10- عرضه کننده موظف است اطلاعات مربوط به ضمانت و پشتیبانی پس از فروش و شرایط انصراف و فسخ معامله را با توجه به مواد 37 و 38 قانون تجارت الکترونیک به خریدار اعلام و رعایت نماید.

11- بر اساس ماده 35 قانون تجارت الکترونیک، اطلاعات اعلامی عرضه کننده به خریدار، باید به صورت روشن و صریح بوده و در زمان مناسب و با وسایل مناسب ارتباطی، در مدت معین و بر اساس لزوم حسن نیت در معاملات و از جمله، ضرورت رعایت افراد ناتوان و کودکان ارائه شود.

12- عرضه کننده موظف است کالا را مطابق با اصول فنی متعارف به نحوی بسته بندی نماید که از آسیب و فساد در حین حمل و ارسال مصون بماند.

13- کلیه عرضه کنندگان، مسئول صحت و سلامت کالا و خدمات عرضه شده مطابق با شرایط ثبت سفارش یا عرف معاملات می‌باشند و در صورت وجود عیب یا عدم انطباق کالا با شرایط تعیین شده، عرضه کننده متعهد به جلب رضایت خریدار از طریق بازپس‌گیری کالا و استرداد مبلغ پرداختی و یا تعویض کالا/خدمات، مطابق با شرایط و ضوابط حاضر در سامانه می‌باشد.

14- تا قبل از ارسال کالا، خریدار می‌تواند از طریق ورود به سامانه، نسبت به لغو سفارش خود اقدام نماید که در این صورت، وجوه پرداختی از طریق سامانه حسابداری اعضا، به وی مسترد می‌گردد. اما پس از ارسال کالا، خریدار با شماره تماس 0214747 و 02141582000 و هماهنگی لازم و با توجه به شرایط و ضوابط مربوطه می‌تواند نسبت به انصراف از خرید، طبق شرایط حاضر سامانه اقدام نماید.

15- براساس ماده 37 قانون تجارت الکترونیک، خریدار باید حداقل 7 روز کاری، وقت برای انصراف از قبول خرید خود بودن تحمل جریمه و یا ارائه دلیل داشته باشد. تنها هزینه تحمیلی بر خریدار، هزینه باز پس فرستادن کالا خواهد بود. در هر صورت چنانچه عضو طبق ماده (37) انصراف از خرید داد، عرضه کننده ملزم به عودت وجه می‌باشد.

16- لغو سفارش و بازگشت کالا/خدمات و انصراف از خرید و عودت هرگونه وجه مطابق با شرایطی خواهد بود که از طریق سامانه ام بازار و یا سایر سامانه‌های مرتبط با نهاد مردمی رسالت اطلاع رسانی می‌شود و رعایت آن الزامی می‌باشد.

17- چنانچه عرضه کننده متمایل به اعمال تخفیفی بر روی قیمت کالا/خدمات باشد میزان تخفیفی مورد نظر را در سامانه ام بازار درج تا بر روی قیمت اعمال گردد.

18- در صورت عدم تامین کالا/خدمات از سوی عرضه کننده، سامانه میتواند راسا نسبت به لغو سفارش اقدام نماید و راهبر هسته کارآفرینی اجتماعی (عرضه کننده) با توجه به ارزش کالا/خدمات ملزم به پرداخت 1درصد از مبلغ سفارش به عنوان خسارات و ضرر و زیان به سامانه ام بازار می‌باشد.

19- عرضه کننده موظف است تاریخ تحویل کالا را بطور مشخص به خریدار اعلام نماید و در صورت تاخیر در تحویل کالا بیش از 7 روز، در صورت درخواست خریدار ملزم به استرداد مبلغ دریافتی به خریدار می‌باشد و در صورت تکرار تاخیر تحویل کالا، سامانه ام بازار راسا نسبت به غیر فعال کردن عرضه کننده اقدام می‌نماید.

1-19- امکان لغو خرید توسط عرضه کننده وجود دارد لکن در صورتیکه این موضوع (لغو خرید) به دفعات انجام شود، بنا به تشخیص سامانه به دلیل عدم رسیدگی مناسب به سفارش ثبت شده (خرید)، فعالیت عرضه کننده غیر فعال می‌گردد.

20- فروش اجباری یک یا چند نوع کالا یا خدمات به همراه کالا یا خدمات دیگر ممنون می‌باشد.

21- داشتن نشان استاندارد در مورد کالا و خدمات مشمول استاندارد الزامی است.

22- تبلیغات خلاف واقع و ارائه اطلاعات نادرست که موجب فریب یا اشتباه خریدار شود ممنوع می‌باشد و عرضه کننده به مجازات مقرر در قانون حمایت از مصرف کننده محکوم می‌گردد.

23- خریدار موظف است هنگام تحویل گرفتن سفارش، مشخصات کالای سفارش داده شده را با کالای تحویلی مطابقت داده و در صورت مغایرت، از تحویل گرفتن آن اجتناب نماید. و ارائه کد تحویلی به عرضه کننده به منزله سالم بودن کالا می‌باشد.

24- چنانچه کالای ارسالی، معیوب، تاریخ مصرف گذشته (با توجه به ذات کالا) و یا مطابق با شرایط سفارش نباشد، عرضه کننده موظف به ارائه کالای جایگزین است و اگر نتواند کالای جایگزین را تامین نماید، عرضه کننده موظف به استرداد مبلغ به خریدار می‌باشد. در این حالت هزینه بازپس فرستادن کالا بر عهده عرضه کننده می‌باشد.

25- مسوولیت حمل و تحویل کالا به خریدار بر عهده عرضه کننده می‌باشد.

26- هزینه‌های حمل و نقل و ارسال و تحویل کالا به خریدار مطابق با شرایط و مبالغ اعلامی در سامانه می‌باشد.

27- در صورتیکه عودت کالا ناشی از قصور عرضه کننده نباشد، هزینه حمل و نقل عودت سفارش بر عهده خریدار می‌باشد.

28- عرضه کننده موظف است همزمان با تحویل کالا نسبت به ارائه فاکتور و رسید تحویل به نام خریدار، کارت گارانتی معتبر و مهر شده ( در صورت وجود و اعلام به خریدار) و اخذ امضاء وی یا کد تحویل مبنی بر تحویل کالا اقدام نماید.

29- چنانچه کالای ارسالی معیوب نباشد، خریدار با هزینه خود کالا را برگردانده و عرضه کننده موظف به استرداد مبلغ دریافتی می‌باشد. همچنین در صورت عدم تسویه با عرضه کننده در سامانه حسابداری اعضاء و در صورت اعلام وی مبنی بر تحویل کالا از خریدار، ام بازار و حسابداری اعضا می‌تواند نسبت به لغو سفارش و استرداد وجوه اقدام نماید. لازم به یادآوری است که پس از گذشت مدت 7 روز، استرداد کالا از سوی خریدار و انصراف وی پذیرفته نمی‌شود. و هماهنگی برگرداندن کالا به آدرس خریدار می‌بایست فی ما بین عرضه کننده و خریدار انجام شود و تعهدی بر عهده ام بازار نمی‌باشد.

1-29- چنانچه کالای سفارش داده شده دارای شرایط خاصی (از جمله بسته بندی و یا موارد مشابه مورد نظر باشد، عرضه کننده شرایط خاص هر کالا را که امکان انصراف عضو را از بین می‌برد در ذیل تعریف مشخصات کالا و در رسید تحویل کالا درج نماید مانند این عبارت ” پس از باز شدن بسته بندی امکان انصراف وجود ندارد”

2-29- کالاهایی که برای راه اندازی نیاز به کارشناس شرکت ارائه دهنده خدمات دارند، خریدار صرفا بایستی کالا را از نظر ظاهری با کالای سفارش داده شده مطابقت دهد و در صورت عدم ایراد ظاهری، کالا را تحویل و از باز کردن بسته بندی خودداری نمایدو

30- چنانچه بسته بندی کالا دارای مشکل و ایراد ظاهری و بطور مثال ضربه خوردگی باشد، خریدار ضمن عدم تحویل کالا، موضوع را بلافاصله به عرضه کننده و یا به شماره‌های 4747-021 و ……….. اطلاع می‌دهد.

31- چنانچه عرضه کننده کالا را از طریق اداره پست و یا به روش خاص دیگری ارسال نماید، مسوولیت صحت و سلامت کالای ارسال تحویل شده به متقاضی با عرضه کننده می‌باشد.

1-31- چنانچه کالای سفارش شده از طریق پست و یا روش خاص دیگری ارسال شود و در مدت متعارف به دست خریدار نرسد، خریدار می‌تواند با تماس با شماره ……… نسبت به پیگیری درخواست خود (سفارش) اقدام نماید و در هر حال پاسخگویی به خریدار بر عهده عرضه کننده می‌باشد.

2-31- چنانچه کالای سفارش شده از طریق پست و یا روش خاص دیگری ارسال گردد، عرضه کننده باید کد رهگیری صحیح (اعلامی از سوی اداره پست یا شرکت حمل مربوطه) را در سامانه وارد نماید و چنانچه کد غیر صحیح وارد شود و یا کالا تحویل خریدار نگردد، ام بازار برای صیانت از حقوق مصرف کننده ضمن بررسی مستندات عدم ارسال و تحویل کالا توسط عرضه کننده، بنا به تشخیص ام بازار عرضه کننده موظف به جبران خسارت به خریدار می‎باشد و تا تعیین تکلیف کامل تحویل کالا، سامانه ام بازار از تسویه با عرضه کننده خودداری می‌نماید. و در صورت تسویه با عرضه کننده، عرضه کننده موظف به عودت وجه و جبران خسارت تضییع شده به خریدار می‌‌باشد.

32- طبق دستورالعمل پلیس فتا در هنگام تحویل سفارشاتی که پرداخت آنها آنلاین بوده است، ارائه کارت ملی فرد سفارش دهنده اجباری است. چنانچه فردی که سفارش داده و پرداخت نموده است تمایل داشته باشد شخص دیگری کالا را دریافت نماید باید این موضوع را در زمان ثبت سفارش و از طریق سامانه به راهبر هسته کارآفرینی اجتماعی (عرضه کننده) اطلاع دهد.

33- کلیه عرضه کنندگان کالاهای سرمایه‌ای از جمله خودرو، ماشین آلات صنعتی و کشاورزی، لوازم خانگی، مصنوعات الکتریکی و الکترونیکی، صوتی، تصویری و وسایل ارتباطی، مکلف به داشتن نمایندگی رسمی، تعمیرگاه مجاز، تامین قطعات یدکی و ارائه خدمات پس از فروش می‌باشند و عرضه کننده بایستی فهرست مراکز خدمات پس از فروش و تعمیرگاههای مجاز را در بخش مربوط به محصولات خود بارگذاری نمایند.

34- حق الزحمه ام حسام/ ام بازار معادل میزان تعیین شده توسط عرضه کننده به ازای هر تراکنش به اضافه مالیات بر ارزش افزوده‌ی حق الزحمه آن تراکنش می‌باشد.

1-34- ارزش هر تراکنش شامل مبلغ کالا/ کالاهایی است که عرضه کننده از طریق ام بازار به فروش رسانده است.

2-34- هر تراکنشی که در سامانه ثبت می‌شود تابع فرآیندهای سامانه است و عرضه کننده ادعا و اعتراضی نسبت به آنها ندارد.

35- هرگونه مسوولیت نسبت به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده کالای فروش رفته از طریق سامانه ام بازار بر عهده عرضه کننده می‌باشد.

36- چنانچه خرید کالا بصورت اقساطی انجام شود، زمان تسویه با عرضه کننده از زمان ثبت سفارش و با توجه به زمان مشخص شده اعلامی راهبر هسته کارآفرینی اجتماعی (عرضه کننده) می‌باشد مشروط بر اینکه کالا تحویل خریدار شده و زمان 7 روز کاری (حق انصراف خریدار) سپری شده باشد. تسویه زودتر از موعد با درخواست عرضه کننده و تکمیل فرم مربوطه و با تشخیص ام بازار و سایر سامانه‌های مربوط به نهاد مردمی رسالت می‌باشد.

37- چنانچه خرید کالا بصورت نقدی باشد، زمان تسویه با عرضه کننده از 7 روز کاری ( با توجه به ماده 37 قانون تجارت الکترونیک) پس از تحویل کالا می‌باشد.

38- کلیه حقوق این سامانه و سایت، متعلق به شرکت فراتوسعه فردا پرداز ثمین (فرداپ) می‌باشد.

 

لیست سوالات پر تکرار

معرفی هسته های کارآفرینی اجتماعی توسط چه کسی انجام میشود؟

توسط نمایندگان دبیر فایل مشخصات وتخصص راهبران هسته های کارآفرینی اجتماعی تکمیل و به کارشناس مربوطه در دبیرخانه مرکزی ارسال می شود.

آیا اعضایی که در سامانه قبلی به عنوان هسته کارآفرینی اجتماعی غرفه داشته اند، به سامانه جدید انتقال پیدا میکنند؟

خیر - هسته های کارآرفرینی اجتماعی فعال در سامانه قدیم باید توسط نمایندگان دبیر مجددا معرفی شوند

هنگام ثبت هسته های کارآفرینی اجتماعی در سامانه چه آدرسی ملاک است؟

آدرس مبدا کالا باید ذکر شود

آیا امکان معرفی هسته های کارآفرینی اجتماعی غیر از تخصص های موجود در فایل تخصص وجود دارد؟

خیر -معرفی عضو باید طبق رشته فعالیت ها در فایل تخصص باشد.

ایا عضوی که از طرف نمایندگان دبیر و راهبران معرفی شده است برای خرید از بازار اعضاء باید در هسته کارآفرینی اجتماعی عضویت داشته باشد؟

بله - اعضای که براساس شناخت و رشته فعالیت از طرف نمایندگان دبیر و راهبران معرفی و عضو شده میتواند در بازار اعضا خرید و فعالیت عرضه خود را انجام دهند.

انتخاب رشته و تخصص اعضاء توسط نمایندگان دبیر چگونه است؟

نمایندگان دبیر میتواند اعضاء را طبق تخصص های موجود در فایل مرجع تخصص ها که هر چند وقت یک بار در گروه مشاوره و پاسخگوئی در رسان بارگذاری می شود معرفی کنند

عضویت هسته های کارآفرینی اجتماعی حقوقی در سامانه ام رسالت چگونه است؟

بعد از تکمیل فرم معرفی هسته های کارآفرینی اجتماعی حقوقی به همراه آخرین آگهی تغییرات شرکت و ارسال این مدارک توسط نماینده دبیر به دبیرخانه مرکز این فرآیند انجام می شود.

عضویت کاروزندگی در مرکز شهرها چگونه است؟

عضویت کاروزندگی در روستاها وشهرهای کوچک با جمعیت زیر بیست هزار نفرطبق فایل مرجع تخصص ها امکان پذیر است.

درصورتی که آدرس عضو در سامانه ام رسالت با آدرس سات عضو طبق فایل مرجع تخصص ها مغایر باشد چه اقداماتی میتوان انجام داد؟

جهت ویرایش آدرس می توان در سامانه ام رسالت به منوی پروفایل و گزینه آدرس و تماس ها مراجعه کرد.

شرایط عضویت وتسهیلات زنان سرپرست خانوار در سامانه جدید چگونه است ؟

مشخصات اعضای متقاضی باید طی لیست مربوطه و از سمت نماینگان دبیر استان برای آقای مهدی قاسمی جهت دریافت شناسه هسته کارآفرینی اجتماعی ارسال شود.

ورود به سامانه ماهر

در صورتیکه پاسخ سوالات شما در لیست سوالات پرتکرار پیدا نشد با کارشناس کارآفرینی اجتماعی در سامانه ماهر در ارتباط باشید...

سایر مراحل کارآفرینی اجتماعی

جهت بازگشت به صفحه مراحل کارآفرینی اجتماعی کلیک نمایید...

در صورتیکه پاسخ سوالات شما در لیست فوق پیدا نشد با کارشناس کارآفرینی اجتماعی در سامانه ماهر در ارتباط باشید...

جهت بازگشت به صفحه مراحل کارآفرینی اجتماعی کلیک نمایید...

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

ایجاد حساب جدید!

برای ثبت نام فرم های زیر را پر کنید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

افزودن لیست پخش جدید